• 0229-502000
 

Onze nieuwste innovatie: ScanPoint

  |   home

Vrachtbrieven zijn een belangrijk document in het logistieke proces en onze klanten hebben deze documenten onder meer nodig om te kunnen factureren.Met de komst van een nieuwe portefeuille zou de afdeling Customer Service (CS) 750 extra vrachtbrieven per dag te verwerken krijgen, een berenklus. Gelukkig bedachten we een slimme nieuwigheid die een flinke vooruitgang betekent: ‘ScanPoint’.

Met ScanPoint kunnen we de transportdocumenten voortaan direct aan het eind van de dienst digitaal beschikbaar maken voor onze klant. Na zijn laatste rit gaat de chauffeur naar het ScanPoint-punt waar hij de vrachtbrieven per order scant en daarbij een aantal relevante vragen beantwoordt. De klant kan vervolgens direct beschikken over het digitale document en de gegevens! Het mooie is niet alleen dat de gegevens meteen beschikbaar zijn, maar ook dat bijvoorbeeld het zoekraken van vrachtbrieven of het verkeerd overnemen van gegevens zo tot het verleden behoren.

ScanPoint is een cloudapplicatie die dus werkt vanaf elke pc met internettoegang. De applicatie is extreem gebruiksvriendelijk, juist ook voor chauffeurs die via het touchscreen eenvoudig kunnen werken. ScanPoint is in alle gangbare talen beschikbaar. Een verlader kan daarnaast alle LDV’ers waarmee wordt gewerkt aansluiten op het systeem! De vragenlijst die chauffeurs tijdens het scanproces moeten beantwoorden zijn door de klant zelf in te stellen en ook per LDV’er apart in te richten zodat de specifieke workflow kan worden gevolgd.

In de nabije toekomst wordt ScanPoint ook beschikbaar als app voor smartphones, zodat chauffeurs desgewenst al direct bij de klant of in de cabine de vrachtbrieven kunnen scannen en verwerken.