• 0229-502000
 

Vliegende start campagne #100dagen100chauffeurs

  |   home

Op maandag 10-10 lanceerden we de campagne #100dagen100chauffeurs, en dat hebben we geweten! Het persbericht werd door alle logistieke media opgepikt, en de aandacht was de eerste dag zelfs zo groot dat onze website ervan haperde.

Veel sollicitanten
De mailbox van HR stroomde daarna snel vol met sollicitaties, waarvan alleen al 160 via de website. Ook de unieke inloopsollicitaties – op dinsdagen in Tilburg en donderdagen in Geldermalsen (17-20 uur) – werden meteen vanaf het begin goed bezocht. In totaal wisten tot en met gisteren ruim 530 sollicitanten hun weg naar ons te vinden. Het is goed om te merken dat hier ook een groot deel enthousiaste mensen tussenzit dat nog geen C(E)-rijbewijs heeft en graag opgeleid wil worden tot chauffeur, en we ook chauffeurs een kans kunnen bieden die bijvoorbeeld nog een aanvulling op hun Code95 nodig hebben.

Het resultaat? Tot nu toe hebben we maar liefst 23 nieuwe chauffeurs aangenomen!

Social media
Ook op social media kwamen ontzettend veel reacties binnen. Het startbericht ‘alle remmen los’ werd bijna 39 duizend keer bekeken en ruim 200 keer gedeeld.

De campagne werd ook opgepikt door John de Wolf, ambassadeur en boegbeeld van de campagne ter bestrijding van ouderenwerkeloosheid van het ministerie van SZW. Vorige week heeft John met zijn team in Wognum een item opgenomen, waarbij onze chauffeur Muzaffer Güngör (62 jaar en sinds een aantal maanden in dienst) en HR manager Eric Stam werden geïnterviewd. Het resultaat verwachten we ieder moment te kunnen delen.

Om de campagne ook op de weg kracht bij te zetten, rijden er inmiddels al vijf (van de straks tien) trailers met een levensgrote reclame. Het leuke is dat de fotomodellen echt onze eigen chauffeurs zijn, professioneel vastgelegd door een fotograaf.

Verrassingsactie
Alleen voor de standplaatsen Breda, Maasdam en Veghel is onze behoefte aan chauffeurs op dit moment nog steeds groter dan de toestroom van kandidaten. Voor die drie regio’s starten we daarom volgende week een leuke actie. We houden het nog even onder de pet, maar we hopen dat de actie met veel enthousiasme wordt ontvangen.

Al met al zijn we erg blij dat de campagne zo succesvol is gestart. Op naar de volgende vijfentwintig nieuwe collega’s!