• 0229-502000
 

Simon Loos gaat imago chauffeursvak verbeteren

  |   home

De Nederlandse logistieke sector kampt al jaren met een chauffeurstekort. Om meer mensen enthousiast te maken voor een baan in de logistiek, gaat Simon Loos zich inzetten om het imago van het chauffeursvak te verbeteren met de campagne “Superhelden van Simon Loos”. Speerpunten van de campagne zijn het zichtbaar maken van de vaak onzichtbare, maar essentiële rol in onze maatschappij en de waardering en trots die dat verdient.

Algemeen directeur Peter Appel: “Bij Simon Loos werken zo’n 3.000 chauffeurs die dag en nacht op de achtergrond een onzichtbare heldenrol vervullen. Zo leveren zij een bijdrage aan het kerstdiner, het biertje in de kroeg, de verse lunch bij het strandpaviljoen en onze goedgevulde koelkasten. Natuurlijk ziet iedereen vrachtwagens op de weg rijden, maar slechts weinig mensen zijn zich bewust van de rol die dat speelt in hun leven. Wij zijn altijd onderweg met een missie. Dát willen we laten zien.”

Lancering campagne
28 januari lanceert Simon Loos de Superheldencampagne met bestickerde opleggers die door het hele land rijden. Dit is de eerste stap om breed de aandacht te vestigen op het belang en de mooie aspecten van het chauffeursvak. Daarnaast maakt het familiebedrijf een documentaireserie waarin zeven van hun superhelden gevolgd worden en laten zien wat werken als chauffeur inhoudt. Want naast dat het essentieel werk is, is het ook nog eens heel uitdagend werk. Denk daarbij aan het manoeuvreren door drukke, smalle straten en rijden in allerlei weersomstandigheden. Dat is echt vakwerk waar je uitmuntende rijvaardigheden voor moet hebben.

Gewaardeerd als superhelden
Simon Loos kijkt niet alleen naar de buitenwereld, maar ook naar zichzelf als het gaat om waardering voor chauffeurs. Daarom past deze Superheldencampagne ook zo goed. Operationeel directeur Simon Loos: “Op deze manier laten we aan onze chauffeurs zien hoe waardevol ze zijn. We vinden het belangrijk dat zij zich ook echt superhelden voelen en trots zijn op wat ze doen.” Daarom zal het thema ook intern op allerlei manieren aandacht krijgen, waaronder de radio-uitzendingen van Vrienden van Loos radio en in het personeelsmagazine ‘Wat is er Loos’.

Geen eendagsvlieg
De eerste aflevering van de documentaireserie verschijnt 4 februari op het YouTube-kanaal van Simon Loos. Daarna volgt er nog veel meer, dus houd het goed in de gaten de komende periode!

Over Simon Loos
Toonaangevende logistieke oplossingen voor Transport, Warehouse, Co-packing en Logistieke Consultancy: dat is Simon Loos. Begonnen als klein familiebedrijf, zijn we in ons ruim 80-jarig bestaan uitgegroeid tot één van de grootste en meest gewaardeerde logistiek dienstverleners van Nederland. Dagelijks werken we met ruim 3.200 collega’s en 1.400 voertuigen, verdeeld over meer dan 60 standplaatsen in heel Nederland, aan onze logistieke missie. Duurzaamheid en innovatie zitten in ons DNA, en wij staan bekend om onze hoge kwaliteit, flexibiliteit en betrouwbaarheid. Ambitieus, maar in de kern nog steeds een familiebedrijf. Beloond met een top-10 plek in de top 100 van logistiek dienstverleners, zijn we meer dan trots op onze superhelden die dag in dag uit onze mooie naam in logistiek waarmaken.