• 0229-502000
 

Winkeldistributie

U kunt ze niet missen: de vele honderden vrachtwagens die dagelijks op de Nederlandse wegen goederen vervoeren van en naar winkelfilialen van veel aansprekende namen in Retail. Vanuit regionale distributiecentra (DC’s) verzorgt de divisie Winkeldistributie leveringen aan de winkelfilialen van de klanten. Met grote precisie en just-in-time.

Door de inzet van LNG-trucks, elektrische trucks en PIEK-opleggers heeft Simon Loos in veel gevallen mogelijkheden om ook buiten venstertijden te bevoorraden.

LNG-trucks

Na de succesvolle proef met CNG al in 2007, bestelt Simon Loos in 2010 maar liefst dertig LNG-voertuigen (Liquified Natural Gas) die sinds 2012 allemaal op de weg zijn. Met de in totaal 33 gastrekkers heeft Simon Loos de grootste vloot voor winkeldistributie op aardgas. De LNG-trucks hebben in vergelijking met dieselmotoren een significant lagere uitstoot van CO2 en andere schadelijke uitstootdeeltjes. Door het lage model met een groot raamoppervlak zijn de wagens ook veiliger voor fietsers en voetgangers.

GeluidLOOS

‘GeluidLOOS’, niet echt natuurlijk, maar wel een stuk stiller! Trailers die voldoen aan de zogenoemde PIEK-norm, produceren minder dan zestig decibel. Een stuk aangenamer voor de omgeving dus.

Alle koelopleggers voor Winkeldistributie zijn volledig geluidsarm gemaakt, de zgn. PIEK-certificering. Hierdoor kunnen wij ook buiten de reguliere venstertijden beleveren, en dat is wel zo prettig met de ruime winkelopeningstijden tegenwoordig…!

De PIEK-certificering is te herkennen aan het PIEK-logo, of natuurlijk aan het ‘GELUIDLOOS’ op onze trailers.

Elektrisch rijden

Maar liefst zeven volledig elektrische trucks worden ingezet voor de horecadistributie in de binnenstad van Amsterdam. In het voorjaar van 2016 zijn alle niet-Euro 6 dieselbakwagens voor de bierdistributie daar vervangen door elektrische wagens. Als logistiek partner leveren we hiermee een belangrijke bijdrage aan de doelstelling om de uitstoot in de binnensteden van de Randstad over een aantal jaar terug te dringen naar nul.

De trucks zijn geheel volgens de laatste technieken gebouwd en hebben een extreem laag energieverbruik, met name in de stad. Dit is mogelijk dankzij o.a. een zeer krachtig en geavanceerd terugwinningssysteem van rem-energie.

Ecocombi (LZV)

Bij Simon Loos rijden flink wat LZV’s. De meeste zijn voorzien van een (door Simon Loos bedacht) vernieuwend concept van koppeling zonder dolly: TrICS

Met dit Trailer Integrated Coupling System (TrICS) kan er veel sneller aan- en afgekoppeld kan worden. Bovendien blijft er na ontkoppeling geen losse dolly over die ergens moet worden geparkeerd (en later weer opgehaald). Na het ontkoppelen kan de combi als twee losse city’s verder, een uitkomst bij stadsdistributie. De LZV-city heeft ook nog een kortere draaicirkel dan een bakwagen, terwijl er meer laadruimte is. De combinatie kan daardoor maar liefst 87 i.p.v. 54 rolcontainers tegelijk vervoeren, terwijl de LZV net zo wendbaar is als een normale trailer.

Traditionele waarden met een innovatieve kijk op logistiek

Transportdisciplines

Rolling shot handdoek-2
Rolling shot handdoek-2

Winkeldistributie

Vanuit regionale distributiecentra (DC’s) verzorgt de divisie Winkeldistributie leveringen aan de winkelfilialen van veel aansprekende namen in Retail. Met grote precisie en just-in-time.

Beneluxtransport

De divisie Beneluxtransport vervoert uiteenlopende goederen binnen de gehele Benelux: van groupage tot FTL, van geconditioneerd tot diepvries, van cross dock tot rechtstreekse leveringen.

Drankenlogistiek

De divisie Drankenlogistiek rijdt (non-) alcoholische dranken in alle verpakkingssoorten van productielocaties naar groothandels en distributiecentra van grootwinkelbedrijven, vaak in de huisstijl van de klant.

Bulktransport

De bulkwagens van de divisie Bulktransport rijden door heel Europa en vervoeren met de drie verschillende soorten bulkopleggers producten in food, feed, farmacie en non-food.